Händelser och Tävlingar

Svenska Juniortouren Div 1 #4

Tävling

Svenska Juniortouren Div 1#4

Orresta gästas av Svenska Juniortouren under två dagar, 24-25 juli, där 54 pojkar och 24 flickor kommer att göra upp.

På Svenska Juniortouren spelar du som är mellan 13 och 21 år. Touren är till för dig som spelat på klubb och distrikt och nu vill ta nästa steg.

Svenska Juniortouren har fyra nivåer: division 3, division 2 och division 1 och elit. På samtliga nivåer spelas tävlingarna som scratchtävlingar, utan handicap.

Touren är färdighetsbaserad. Det betyder att du spelar på den nivå som matchar din spelskicklighet.

Dina prestationer från tidigare tävlingar på Juniortouren samt din placering på SGF Golf Ranking avgör på vilken nivå du spelar. Spelar du tillräckligt bra på en nivå flyttas du upp till nästa. Den högsta nivå du kan nå är elit.

Författare: E H